『ラブライブ!サンシャイン!!』第10話 英語字幕、梨子が千歌に言った「大好きだよ」を「I love you」と表記!海外アニオタの間で話題に!
16.09.06

CrbxzQCUkAA_V8J

Love Live! Sunshine!! Episode 10

However, for the time being, Chika and Riko’s feelings get front and center attention. Even though Riko tells Chika she’s already made up her mind about joining the girls for the Love Live! preliminaries, Chika urges Riko to go for the piano competition. It’s a lot like Kanan and Mari’s relationship in a lot of ways—not only in the personal sacrifices to better someone else’s life but also their closeness. The end of the episode is sweet and revealing. After Chika spills her feelings to Riko about her hopes for her friend, promising that the other girls will always be there for her, Riko pulls her in for an embrace and says, “I love you.”

oRLWNjbs

For a variety of reasons, I’d like their relationship to be more than just platonic friendship, largely because that’s so glaringly absent from anime, but shows with all-female casts have a notorious tendency to sidestep same-sex romantic relationships, opting to instead build things up just enough to give fans something to ship (see Nico & Maki or Mari & Kanan). It might also be notable that Riko used “daisuki da yo” versus “aishiteru yo,” which can connote “like like” versus “love.” Even if it ends up falling short, it’s nice to see the characters of Love Live! Sunshine!! connecting at a more meaningful level than just your rote on-screen friendships. My own friendships with my close female friends are precious and irreplaceable, so I’ve always placed a special value on other such friendships.

(省略)

【要約するとこんな感じ】

ちかっちは友達としての梨子への気持ちを伝えたけど
りこちゃんは抱きしめてi love youって言ったね!

アニメから同性間の恋愛的関係はよく削除されがちだけど、
ファンの間ではにこマキ まり果南みたいな
ジャンルが作られるに十分なくらい同性愛的な関係が示されることが多いよね

私はこういうの好き
いいぞもっとやれ

まあ、りこちゃんは「大好きだよ」と言っただけでこれは「like like」であって「love」にあたる言葉ではないわけよ

だけどまあこの表現でも私たちの現実の関係と置き換えやすくて良いよね

ネットの反応

1.ななしちゃん:16.09.06——

世界は広いんだからこういうの好きな外国人だってそれなりにいるだろうさ

 

2.ななしちゃん:16.09.06——

久々に長文読解やったわ
学生時代を思い出す

 

3.ななしちゃん:16.09.06——

今年のセンターはこれで決まりだな

 

4.ななしちゃん:16.09.06——

でも洋画であいらびゅーまむってよく聞くよ?

 

5.ななしちゃん:16.09.06——

微妙なニュアンス、伝えられないのはもどかしい

 

6.ななしちゃん:16.09.06——

わざわざ最後にI love you・大好きだよって言わせてるんだから
普通に梨子は千歌のことが恋愛として好きってことでいいやろ
それで何か問題あるんか?

 

7.ななしちゃん:16.09.06——

愛してるよって意味だから
問題ない
クレイジーサイコレズだから

 

8.ななしちゃん:16.09.06——

そういやスクフェスモブのレズ発言も海外だと削除だっけ
差別大国だな

 

9.ななしちゃん:16.09.06——

城之内くん…大好きだ…もI love you.って訳されてたからセーフ

 

Facebookでシェア LINEで送る
この記事にコメントをする

内容に問題なければ、下記の「コメントを送信」ボタンを押してください。


最新記事

日本のラノベタイトルはやはり長すぎた・・・翻訳者が怒り出すレベルらしい
17.01.15

【朗報】声優・上坂すみれさん、可愛い着物姿を公開する!!これはいいぞ~
17.01.15

【朗報】声優・新田恵海(えみつん)さん、痩せて以前よりも美人になる!美しい・・・
16.12.05

アニメ『この素晴らしい世界に祝福を2』のメインビジュアルが公開される!!アクア様の顔www
16.12.05

声優・佐倉綾音さん、マルジェラの10万以上するブーツを着けていた模様www
16.12.05

【悲報】声優・田村ゆかりさん、結婚を諦めていた模様・・・お前ら貰ってやれよ!
16.12.05

ラノベ作家さん「小説の初速の売り上げは露骨にイラストレーターの力、本の内容は読んでもらってからの話」
16.12.05

『ラブライブ!サンシャイン!!』Aqoursの冬服姿が素晴らしすぎる!!かわいいいいいいいい
16.12.05

【悲報】またも『まどマギ』の偽サイン色紙がヤフオクに出品される・・・
16.12.05

劇場版総集編『オーバーロード』新規シーンが追加されて”彼”も登場する模様!!前後編で来年2月・3月に上映
16.12.04

声優・三森すずこさん、中川翔子さんとツーショット写真を撮る!!かわいいいいいいい
16.12.04

【朗報】アニメ『ダンジョンに出会いを求めるのは間違っているだろうか外伝』が2017年4月より放送決定!!きたあああああああ
16.12.04

声優・内田真礼さん「女性声優はみんなパリピだから。すみぺはだいぶこなしてるぞ」
16.12.04

【悲報】アニメイト、ガルパンおじさんの夢をぶち壊してしまうwwwww
16.12.04

『CCさくら』新作TVアニメがNHKで2018年1月より放送決定!!きたあああああああああああ
16.12.04